Predavanja/radionice za nastavnike i stručno-administrativno osoblje


Predavanja i radionice na temu određene vrste invaliditeta mogu se organizirati s ciljem informiranja, educiranja i senzibiliziranja akademske zajednice o posebnostima studiranja studenata s invaliditetom. Do sada su se u okviru Ureda održale psihoedukativne aktivnosti na teme podrške studentima s disleksijom, mogućnostima i načinima prilagodbe akademskog okruženja studentima s tjelesnim invaliditetom, kroničnih bolesti, specifičnih teškoća učenja, iskustava studiranja s invaliditetom, asistivnoj tehnologiji, protokolima postupanja kod dijabetesa itd. 
 
Ako u svojoj studijskoj grupi imate studenta s invaliditetom, SSC može organizirati radionicu ili predavanje za nastavno i/ili administrativno osoblje ovisno o vrsti invaliditeta studenta. 
 

Kako prepoznati problem?

Možda ste se ili ćete se naći u situaciji da imate studenta s invaliditetom ili psihološkim teškoćama, a niste dovoljno informirani o prirodi problema te primjećujete kod sebe znakove nesigurnosti i pitanja kao što su: kako pristupiti tom studentu, kako mu pomoći, komunicirati s njim i sl. Za lakše prepoznavanje studenata s invaliditetom pogledajte primjere
 

Što (možete) napraviti?

Ako u svojoj grupi imate studenta s invaliditetom, Ured može za nastavno osoblje organizirati predavanja ili radionice na temu određene vrste invaliditeta u suradnji s različitim stručnjacima (primjerice liječnicima sveučilišne medicine Nastavnog zavoda za javno zdravstvo, edukacijskim rehabilitatorima, psiholozima i sl.). Dosadašnja iskustva ukazuju da je provedba ovakvih edukacija iznimno korisna i potrebna, te da je veća posjećenost ako se organiziraju na zahtjev nastavnika i prema potrebi sastavnice. Pošaljite nam e-mail ili nas nazovite kako bismo dogovorili detalje. 
 

Što može biti korisno za studenta?

Studentima je važno da nastavnici budu upoznati sa specifičnostima njihova zdravstvenog stanja/invaliditeta kako bi znali razumno prilagoditi nastavu/ispite i adekvatno reagirati u situacijama pojave simptoma bolesti tijekom nastave (npr. epileptički napad). Studentu se na ovaj način omogućuje funkcioniranje u sigurnom okruženju.  
 

Što može biti korisno za nastavnika?

Uz informiranje o specifičnostima invaliditeta/zdravstvenog stanja studenta, možda ćete biti spremniji komunicirati sa primjerice studentom s oštećenjem vida, prilagoditi nastavu/ispite prema individualnim potrebama studenta i u skladu s ishodima učenja vašega kolegija. Ujedno ćete znati kako reagirati ako se tijekom nastave pojave neki simptomi bolesti.